Kropp, Kosthold og Velvære, Prosjekt ny mamma

Magen, treningsprogram Januar #prosjektnymamma

Nå har jeg klart meg uten godis og brus siden 2. Januar, med unntak av en liten sprekk i går. Da ble fristelsen for stor. En iskald glassflaske med cola og noen små nisser Riegelein måtte til i går. Og jeg kjente faktisk ikke på dårlig samvittighet over hodet. Og det var så deilig. Og i dag er jeg tilbake til vannflasken min og litt popcorn. Så ble det en sprekk da. Men jeg stabler meg på bena igjen og kjemper videre på min utfordring om å ikke spise godis og drikke brus i Januar. Jeg merker det godt på magen at jeg ikke har spist sånt på en stund. For jeg føler meg ikke like oppblåst, og craver det ikke like mye.

I går fikk jeg iform-bladet i posten, og jeg tenkte etter å ha lest det at jeg skulle sette sammen et treningsprogram. Så får vi se da om kroppen har lyst å være med på de to treningsøktene i uken. Etter råd fra min manuellterapeut er det max nå når jeg skal starte opp. Så får vi se om ryggen tåler det.

Fokuset mitt ligger på at det skal være enkelt å utføre, ikke for tungt, og med fokus på den dype magen. Jeg har et håp om at diastasen skal lukke seg litt mer selv. Men da må jeg få på plass dette muskelbeltet igjen.

Her finner  du flere av mine artikler om mammamagen.

Magen

Dette er magen min før jeg ble gravid med Kaspian. Og her hadde jeg gått hos mammamagetrener og trente spesielle mammamageøvelser. Var ca halvveis av mine 3 mnd her, og man ser godt forskjellen. Det er INGEN vektforskjell, kun trent mammamage øvelser. Og ved å se på disse bildene ser man viktigheten av å få på plass dette beltet med muskler igjen.

Skal du trene magen i Januar? Hvilke øvelser liker du best?

(Lest 181 ganger, 1 Lest i dag)

5 thoughts on “Magen, treningsprogram Januar #prosjektnymamma

  1. Å kutte ut noe helt er vanskelig, det blir litt som å si «ikke tenk på en elefant». Men tipper du merket at du trengte mye mindre snop for å være fornøyd? Det er i alle fall det jeg har merket når jeg har kuttet ned på sukker (i tillegg til at veldig mye blir for søtt).

    Imponert over treningsprogrammet ditt. Hvor lang tid tar det å gjennomføre hele programmet?

    1. Merket at det holdt med noen små nisser på str med en 1 krone i str og den colaen på 250ml. Da var jeg meget godt fornøyd 🙂

      Tar mellom 25 og 35 min. Kommer an på formen 🙂 men det er flere muskelgrupper samtidig og man brenner mer 🙂

    1. Tusen takk ❤️ Men merker at motivasjonen dalte litt da det ikke er et gram forskjell på vekten og jeg spiste ca 1-2 sjokoladeplater pr dag 🙈 Så, litt skuff. Men jeg skal holde ut 🙂

  2. FOR en forskjell på bildene! 😮 å helt kutte ut noe er sikkert tøft, ikke tenk mer på sprekken men fortsett som du gjør 🙂 jo mindre sukker i kroppen, jo mindre craver man 😊 jeg (tror) jeg spiser sunt, men har som mål å kutte ned på sukkerholdig drikke, det drikker jeg alt for mye av…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /customers/f/f/0/frujacobsen.no/httpd.www/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/classes/checkbox-integrations.php on line 121

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.