Mammamageoppdatering

I dag har jeg vært på ny time hos Marit, Mammamagetrener, for å sjekke status siden sist jeg var der. Og med en rygg som takket for seg, tre syke barn, syk selv, 65 og 2 års lag for svigermor og Karoline, og farmors dødsfall er det ikke til å legge skjul på at jeg ikke har hatt så mye tid eller overskudd til å gjøre øvelsene jeg fikk av henne sist. Så jeg var utrolig spent på hvordan det stod til.

Les også: Mammamagen etter svangerskap, tren den opp riktig!

received_10155429824000574

Hun startet med å kjenne etter hvor langt ned hun kom og hun kom heldigvis ikke like langt ned som sist. Og hun kjente og kunne med sitt trente øye se at det var skjedd endringer siden sist og øvelsene hadde hatt god effekt. Og jeg hadde god kontroll på de dype magemusklene. Sånt blir man stolt av å høre, og det er gøy å høre at det man gjør er riktig og at det har god effekt.

Jeg fikk noen nye øvelser som er vanskeligere i ryggliggende, også skal jeg begynne å bryne meg litt på sideliggende også for å blir sterkere på sidene og utjevne sideforskjeller.

2015-03-31 14.06.09

Jeg fikk også teste et slikt belte siden jeg har så mye vondt i ryggen. Disse er for å samle magemusklene etter fødselen, men FOR en effekt det har på ryggen også 🙂 Etter en time var jeg så og si smertefri etter 1 mnd med intense smerter i ryggen. Utrolig deilig, for denne gangen hadde ryggen virkelig slått seg. Så nå skal jeg gå med dette beltet hver dag, hele min våken tid, for å se om det kan trekke sammen min diastase og hjelpe ryggen min. Og jeg må si at det er utrolig deilig å være smertefri, hadde nesten glemt hvordan det var 🙂

*********

Det er alltid like koselig å møte Marit, og få hjelp av henne. Hun er blid og positiv og man får utrolig mye energi bare av å være i nærheten av henne. Så alle dere i nærheten av Sande som leser bloggen min, eller som kjenner noen som bor i nærheten håper jeg deler min erfaring jeg har fått fra henne, og at andre med mammamager kommer seg dit og får kyndig hjelp slik at man ikke gjør mer skade med å drive med planke, situps og dype knebøy  før den dype magen er på igjen.

Her kan du se noen øvelser du lett kan trene på selv for å hjelpe de dype magemusklene på plass, men jeg anbefaler å ta kontakt med en mammamagetrener slik at hun kan kjenne etter at du gjør det riktig 🙂

 

 

 I går var jag med på Nyhetsmorgon TV4 och pratade om varför magen kan vara platt vid revbenen men puta ut under naveln….

Posted by Mammamage on 17. mars 2015

Har du sjekket din mage? Har du sjekket om du har kontroll på dine dype magemuskler? 

 

(Lest 167 ganger, 1 Lest i dag)

Fru Jacobsen

30 år, gift og mamma til fire barn. Er utdannet barne-og ungdomsarbeider, men vært hjemmemamma siden jeg var halvveis på vei med storebror. Og grunnet en yrkesskade i nakke og rygg så er det et valg som har passet oss. Jeg skriver om det som interesserer meg, og som flyr rundt i toppen akkurat nå :)

Legg inn en kommentar