Tren mammamagen også i svangerskapet.

Du som har lest bloggen min en stund vet sikkert at jeg har gått til behandling av min Diastase (separerte magemuskler) hos Mammamagetrener Marit Sola.

Les også: Mammamageoppdatering

Mens jeg gikk der ble jeg gravid, og jeg måtte slutte med behandlingen. Men noe av det jeg lærte var at det er viktig å trene de dype magemusklene( mammamagen) også når man er gravid for å holde kontakten mellom de dype magemusklene og hjernen. Man merker jo ikke at man trener de når magen begynner å bli stor, men man kjenner allikevel at man har kontakt med musklene.

Mammamagen

Ikke akkurat lett å holde denne kula inne 🙂 

Jeg har siden starten av graviditeten trent Gravidtrening på Exerto.no, og jeg bruker for det meste den som heter Gravid1. Og der er en del av styrketreningen å holde kontakten med de dype magemusklene (mammamagen).

Jeg fikk også beskjed om å drive slik trening av Jordmor på ultralyden pga mine ryggproblemer, fordi det også styrker ryggen, og siden jeg allerede sliter veldig med ryggen så håper jeg at dette skal hjelpe til med å holde det stabilt i svangerskapet og at diastasen ikke skal bli alt for stor.

Les også: Har du sett på magen!

Allerede i uke 6-7 merket jeg at diastasen var på god vei, magen delte seg og det reiste seg en vulkan i midten at magen. Og nå er den kjempetydelig igjen, så jeg håper at dette innlegget gjør at flere begynner å trene mammagen sin selv om det er en liten baby inni der.

Etter bare 1,5 mnd hos mammamagetrener. 

Er du ferdig med å gå gravid, og vil trene opp bekken og mammamage kan du også bruke øvelsene som heter : Bekkenbunn trening på exerto. Og det beste med mammamagen er et man aldri blir for gammel til å trene den opp igjen, så om det er 1 mnd eller 10 år siden du fødte er det ikke for sent å begynne nå.

Last også ned appen : Mammamage.

 Trener du din mammamage?

(Lest 282 ganger, 1 Lest i dag)

Fru Jacobsen

30 år, gift og mamma til fire barn. Er utdannet barne-og ungdomsarbeider, men vært hjemmemamma siden jeg var halvveis på vei med storebror. Og grunnet en yrkesskade i nakke og rygg så er det et valg som har passet oss. Jeg skriver om det som interesserer meg, og som flyr rundt i toppen akkurat nå :)

6 Comments:

  1. Jeg trener ikke spesifikt noen mageøvelser, men jeg forsøker holde meg generelt aktiv. Du stråler!

  2. Har tydligen haft appen Mammamage på mobilen sen Melwin föddes men har inte börjat använda den förrän nyligen, två år senare 😉
    Är det svenskt eller norskt koncept? Trodde det var svenskt 🙂

    Fin mage du har!

  3. Å kjære vene!! Du er gravid!!!! Tenk at jeg har gått glipp av det… Selv om er over halvveis, så må jeg jo bare få sagt det: Gratulerer kjære du <3

    • Tusen takk <3 Ja, nå har jeg mindre uker igjen enn jeg har gått gravid. Så er vel på tide å se over hva man har og hva man mangler 🙂

Legg inn en kommentar