100 dagers prosjekt,  Kropp, Kosthold og Velvære,  Prosjekt ny mamma

Mine 5 beste tips for å komme i gang med treningen

Nå har jeg virkelig funnet treningsgleden. Og jeg er ganske sikker på at det er mange som lurer på om dette er samme dama. Men , jeg har kommet i gang og begynt å se så smått at det hjelper. Så i dag tenkte jeg å dele mine 5 beste tips for å komme i gang med treningen, og livsstilsendringen.

1. Gjør det enkelt

Jeg trener kun hjemme og ute. Jeg har ikke tenkt å sette mine ben på innsiden av et treningssenter for det er ikke for meg. Og om du er som meg, så faller man lett av om ting ikke er enkelt å følge opp. Finn programmer på pinterest, eller søk opp 30 days shred på nett om du ønsker å trene inne. Men det enkleste er å komme seg ut på tur. Finnes ikke bedre trening enn det. Godt for kroppen og for hodet.

2. Finn din motivasjon

For meg er treningsklokken veldig god motivasjon. Følge med på kalorier brukt, trinn tatt, km gått. Samt treningstøy som sitter godt og i fine farger. Og ikke minst sko som er gode å gå i, ingenting er så irriterende som vonde ben når du går tur.

trening, mine 5 beste tips for å komme i gang med treningen

3. Finn ditt hvorfor?

Hvorfor gjør du dette? Er det for deg eller alle andre? Har du en kjole du skal inn i? Har du et spesifikt vektmål? Det aller viktigste er at du gjør det for DEG, og ingen andre. For da kan du bare gi opp med en gang.

4. Finn noe du liker

Jeg vet det er mange som spør PT’er og andre som har gått ned i vekt hva som er den beste treningsformen for å komme i gang. Og svaret er egentlig ganske enkelt. Den typen trening du kommer til å gjennomføre! Og ingen annen. Hjelper ikke å kjøpe masse fancy utstyr og dyre treningsprogrammer om du ikke kommer til å gjennomføre.

5. Hiv deg på utfordringer

Er du et konkurransemenneske? Da er treningsutfordringer noe for deg. I Oktober har jeg gjennomført 30 dagers burpeeschallenge, hvor jeg da altså har tatt et gitt antall burpees hver dag. Ikke hver dag jeg har hatt lyst, men fy søren så gøy det er nå som jeg kan krysse av 30 dager. I November skal jeg kjøre 2 stykker på meg selv, 30 dagers corechallenge og 30 dager uten snop og godis. Jeg elsker å utfordre meg selv, og se at jeg klarer å gjennomføre.

Hva synes om mine 5 beste tips for å komme i gang med treningen?

Kommentarer
(Lest 130 ganger, 1 Lest i dag)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /customers/f/f/0/frujacobsen.no/httpd.www/wp-content/plugins/yikes-inc-easy-mailchimp-extender/public/classes/checkbox-integrations.php on line 118

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.